Ochodzita rowerem

Ochodzita rowerem czyli trasa przez jedno z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim. Możliwości jest kilka , dziś polecimy pętlę z Istebnej a dokładniej z  parkingu pod złotym groniem. Zaczynamy asfaltem żółtym szlakiem początek spokojnie w miarę płasko na rozruszanie. Kolana rozgrzane więc możemy rozpocząć wspinanie , które zaczyna się po odbiciu w prawo na żółtym szlaku. Od tego momentu  lekko już  nie będzie. Całość podjazdu  do Koniakowa to asfalt. Dojeżdżamy do głównej drogi i lecimy w lewo oczywiście w górę. Żółty szlak w pewnym momencie odbija w prawo , my kręcimy dalej prosto. Przed restauracją na górze wzniesienia skręcamy w prawo i płytami  jedziemy na szczy ochodzitej.

Ochodzita - Góra w Koniakowie jedno z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim
Ochodzita – Góra w Koniakowie jedno z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim

Na szczycie Ochodzitej

Po krótkim ale mocnym podjeździe płytami znajdujemy się na szczycie Ochodzitej z której mamy rewelacyjny widok praktycznie na cały Beskid Śląski. Podstawowy warunek to oczywiście dobra pogoda. Z  Ochodzitej lecimy znajomymi płytami w dół i skręcamy w prawo , kawałek główną drogą i w lewo ciśniemy na niebieski szlak.  Zaraz przed początku zjazdu mamy bardzo fajna miejscówkę  Koczy Zamek.

Tyniok

Niebieskim szlakiem ostro zjeżdżamy w dół a po chwili ostro podjeżdżamy pod koleją górę czyli Tyniok. Na szczycie kończy się asfalt i wjeżdżamy w teren. Dalej niebieskim szlakiem , lekkie wypłaszczenie lekko w dół i lekko pod górę  całość niebieskim szlakiem bez jakiś  spektakularnych widoków .

Koczy Zamek punkt między Ochodzitą a Tyniokiem

Gańczorka

Jadąc niebieskim szlakiem po lewej stronie mamy skałki na Gańczorce w których znajduję się jaskinia. Z góry mamy rewelacyjne widoki na Baranią Górę oraz Tatry , jest jeden problem, trzeba  dosyć ostro podejść w górę byłem raz i nie planuję  już tam wchodzić. Z Gańczorki zjeżdżamy trzymając się niebieskiego szlaku oczywiście trochę kamieni na szlaku ale bez problemu do ogarnięcia. Niebieski łączy się z żółtym , a następnie pod Koralówką skrzyżowanie , w  prawo na Baranią górę my w lewo zielonym szlakiem przez Piertaszonke  lecąc cały czas w dół aż do zamknięcia naszej pętli pod Złotym Groniem. Na Skrzyżowaniu możemy też skręcić w lewo nie zjeżdżać zielonym szlakiem a przebić się czarnym i dobić do czerwonego szlaku którym możemy objechać jeszcze  Stecówke.

YouTube video

Podsumowanie Ochodzita rowerem

Bardzo fajna trasa większość część asfaltowa , kilka punktów widokowych w tym z jednym z najpiękniejszych w Beskidzie Śląskim.

Szczegóły z trasy :

Pętla: Istebna – Koniaków – Istebna

Dystans: 23km

Czas bez przerw : 2h

Przewyższenie: 850m Szczyty:

Ochodzita , Tyniok , Gańczorka , Karolówka

POBIERZ ŚLAD TRASY ZE STRAVY

Wypożyczalnia rowerów w pobliżu trasy rowerowej w Beskidzie Śląskim

Pobierz ślad trasy rowerowej w Beskidzie Śląskim.

dołącz do grupy facebook Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

instagram zdjęcia Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

youtube filmy z tras Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

Strava ślady tras Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej