Trasa rowerowa Hala Jaworowa – Kotarz – Groń

Trasa rowerowa Hala Jaworowa – Kotarz – Groń, bez wątpienia należy do łatwiejszych tras MTB w tym rejonie Beskidu Śląskiego. Co oczywiście nie oznacza, że się nie zmęczycie. Na trasie nie zabraknie też punktów widokowych. Bardzo fajna pęta rowerowa mierząca 17km i niecałe 7oom przewyższenia z startem i metą w centrum Brennej.

Z Brenny na Hale jaworową

Trasę rozpoczynamy z centrum Brenny. Problemu z parkingiem nie powinno być, oczywiście jeżeli przyjedziemy przed 9.00. Ja z reguły szukam miejsca gdzieś przy głównej ulicy Wyzwolenia. Rozpoczynamy niebieskim szlakiem z doliny Hołcyny. Początek przyjemnie asfaltem w górę, dokładnie trzy kilometry podjazdu, po którym wpadamy w teren i jedziemy kolejne dwa kilometry. Tu już robi się bardziej stromo, dodatkowo dochodzi pchanie +- kilkadziesiąt metrów. W okolicach 850m n.p.m odbijamy lekko w lewo ze szlaku i lecimy na hale jaworową , czyli głównego punktu na naszej trasie rowerowej.

Brenna Hala Jaworowa Beskidy Rowerem
Brenna Hala Jaworowa, bez wątpienia jedno z lepszych miejsc w Beskidzie Śląskim
Trasa rowerowa Hala Jaworowa - Kotarz - Groń
Trasa rowerowa Hala Jaworowa – Kotarz – Groń

Kotarz rowerem 974m n.p.m.

Od polany zostało nam jakieś 500 metrów podjazdu do szczytu, który znajduje się na czerwonym szlaku. Z Kotarzu kręcimy w dół czerwonym szlakiem w stronę Grabowej. Początek trochę luźnych kamieni, ale im dalej tym łagodniej. Ostatni odcinek to wypłaszczenie oraz skrzyżowanie szlaków. Tu skręcamy na czarny szlak w prawo i zjeżdżamy w dół na Grabową.

Odcinek z Grabowej na Stary Groń rowerem
Odcinek trasy rowerowej z Grabowej na Stary Groń

Zjazd z Grabowej przez  Stary Groń do Brennej

Kilka kilometrów zjazdu, i łagodny teren doprowadzi Nas pod wieżę widokowa na Starym groniu. Dalej kierujemy się czarnym szlakiem, po drodze mijamy kilka puntów widokowych i docieramy na Horzelicę 797m n.p.m. To ostatnia wysokość trasy na jaką trzeba podjechać. Dalej mamy już tylko z górki. Po 500 metrach zjazdu odbijamy lekko w lewo, tam możemy nacieszyć oko na ostatniej widokowej miejscówce  z której widać między innymi Równicę.  Dalej lecimy w dół zielonym szlakiem, którym zjeżdżamy do doliny Brenny i kończymy naszą trasę rowerową.