Trasa rowerowa na Stożek

Trasa rowerowa na Stożek z Wisły. Niebieskim szlakiem z Głębców czyli ostatniego miejsca w Wiśle gdzie dojeżdża pociąg PKP. Stożek 979m. n.p.m. jeden z najwyższych szczytów w paśmie górskim – Czantoria – Kiczory między Wisłą a Istebną.  Bardzo fajna pętla rowerowa oczywiście z mega widokami.

Wielki Stożek na rowerowej trasie dookoła Beskidu Śląskiego

Niebieskim szlakiem na Stożek

Początek w  Głębcach, delikatny podjazd asfaltem odbicie w lewo i atak płytami w górę. Bardzo fajny podjazd stosunkowo bardzo mało kamieni, mało pchania, to  bez wątpienia bardzo przyjemny odcinek . Na 750m n.p.m. dojeżdżamy na Mraźnicę gdzie chwilowo znów wjeżdżamy na płyty. Alternatywnie w to miejsce można dojechać betonem przez osiedle mrózków. Lekko w dół i dojeżdżamy na przełęcz.

Trasa rowerowa na Stożek niebieskim szlakiem
Trasa rowerowa na Stożek oczywiście niebieskim szlakiem

Przełęcz na Marźnicy

Dojechaliśmy na skrzyżowanie szlaków. Czerwony w prawo na Kiczory i dalej na Stożek, ale to nie nasza trasa. W lewo czerwony szlak leci na Kubalonkę. W prawo biegnie też droga pożarowa i nasz niebieski szlak którym jedziemy dalej w górę. Ten odcinek jest bez wątpienia najbardziej widokowy na dzisiejszej trasie. W dalszym ciągu nie ma zbyt dużej ilości luźnych kamieni które przeszkadzały by w podjeżdżaniu.  W okolicznościach przyjemnych widoków docieramy na kolejne skrzyżowanie szlaków pod Kyrkawicą, gdzie skręcamy w prawo na Stożek.

rowerem niebieskim szlakiem na Stożek
Rowerem niebieskim szlakiem na Stożek

Stożek

Przed szczytem mamy najstarsze schronisko w Beskidzie Śląskim istniejącym od 1922 roku. Za schroniskiem mamy jeszcze kilka metrów do podjechania na sam szczyt, niestety z najwyższego punktu nie ma fajerwerków widokowych więc wracamy pod schronisko gdzie widoki już są oczywiście bardzo fajne. W schronisku klasycznie możemy coś zjeść oraz się napić. Chwila odpoczynku przy widoczkach i możemy zjeżdżać w dół

Bardzo widokowy szlak do podjazdu rowerem na Stożek

Zjazd ze Stożka Zielonym szlakiem

Początek szlaku zjeżdżam drogą szutrową ostro w dół, po kilku set metrach robi się już delikatny zjazd asfaltem którym dojeżdżamy praktycznie do samego końca naszej pętli rowerowej. Ostatnia część to zakręt przed mostem w prawo i strome podejście z którego zjedziemy kolejne kilkanaście metrów do miejsca skąd rozpoczynaliśmy trasę.

YouTube video

Podsumowując trasę : rowerem na Stożek

Bardzo fajna trasa po względem widokowym, nietrudna technicznie z niewielkim przewyższeniem.

Pętla: Wisła
Dystans: 17km
Czas jazdy bez przerw : 1;45h
Przewyższenie: 550m
Szczyty: Stożek Wielki

Ślad gpx. z górskiej Trasy rowerowej  na Stożek :  pobierz

Beskidy Rowerem Facebook Instagram Strava YouTube Trasy Rowerowe w Beskidzie Śląskim