Trasa rowerowa przez Kubalonkę

Trasa rowerowa przez Kubalonkę, Kozince  Beskid oraz Mraźnice. Pęta rozpoczynająca się Wiśle przy stacji kolejowej w Głębcach. Kilka miejscówek widokowych, teren zróżnicowany, dosyć ciężki podjazd pod Kubalonkę. Całość to jakieś trzy godziny jazdy z przerwami, około piętnastu kilometrów długości oraz pięćset metrów w pionie.

Plik do pobrania oczywiście na końcu wpisu.

Start Wisła Głębce dworzec PKP

Od dworca odbijamy żółtym szlakiem i jedziemy drogą asfaltową jakieś 1,5km gdzie wjeżdżamy na łącznie z zielonym szlakiem, którego polecam się trzymać na rozwidleniu drogi kasztanowej z spacerową. Ja tym razem skręciłem żółtym szlakiem lekko w prawo co skutkowało wpychaniem roweru praktycznie do samego ponownego połączenia obu szlaków. Dlatego przy korzystaniu z śladu który jest na końcu opisu watro to wziąć pod uwagę. odbijając lekko w lewo szlakiem zielonym jedziemy asfaltem przez Kozińce gdzie mamy bardzo fajną miejscówkę widokową. Na Kozińcach znów dobijamy do łączenia się szlaków i odbijamy w lewo żółtym szlakiem na Kubaonkę.

httpNa Kubalonkę rowerem, górska trasa rowerowa z Wisłys://www.w3.org/WAI/tutorials/images/decision-tree
Na Kubalonkę rowerem, górska trasa rowerowa z Wisły

Kubalonka

Odbijając w prawo mamy wy płaszczony odcinek z widokową miejscówką i w miarę delikatny podjazd lasem  na szczyt Kubalonki. Na samej górze odbijając w lewo mamy ambonę z której rozciągają się rewelacyjne widoki oczywiście na pasmo Baraniej Góry. Szybki zjazd w dół żółtym szlakiem i dobijamy do czerwonego szlaku którym będziemy skręcać w prawo  , ale zanim to zrobimy warto skręcić ulicą w lewo, ponieważ kilkadziesiąt metrów dalej jest kolejna ambona widokowa na Dorkową Skałką na Szarculi.

Trasa rowerowa przez Kubalonkę widok na góry z Szarculi

Czerwonym szlakiem przez Beskid na Mraźnice

Cofamy się czerwonym szlakiem na przełęcz Kubalonkę a dalej lasem, bardzo delikatnie w górę. Po przejechaniu 2,5km skręcamy ostro w lewo i zaczynamy zjeżdżać do drogi pożarowej. Około pół kilometra kamieni oraz widokowa miejscówka  na czeską stronę Beskidu. Dobijając do drogi pożarowej skręcamy w prawo i lecimy na Mraźnice, tam kolejna widokowa miejscówka na naszej trasie.

Niebieskim szlakiem do Wisły

Chwila odpoczynku i skręcamy w prawo na niebieski szlak którym zjeżdżamy oczywiście do Wisły. Praktycznie cały szlak prowadzi prze las. Klasycznie trochę kamieni, trochę korzeni, końcówka to płyty oraz asfalt którym dojeżdżamy do dworca PKP z którego startowaliśmy.

Powrót oczywiście niebieskim szlakiem do Wisły

Podsumowanie górskiej Trasy rowerowej  przez Kubalonkę

Pętla: Wisła

Dystans: 16km

Czas jazdy bez przerw : 2:00h

Przewyższenie: 500m

Szczyty: Kozince, Kubalnka, Beskid

Ślad gpx. z górskiej Trasy rowerowej przez Kubalonkę  : pobierz

YouTube video

Beskidy Rowerem Facebook Instagram Strava YouTube Trasy Rowerowe w Beskidzie Śląskim
Beskidy Rowerem Facebook Instagram Strava YouTube Trasy Rowerowe oczywiście w Beskidzie Śląskim