Czantoria-Trzy Kopce Wiślańskie – Klimczok Rowerem

Jedna z cięższych tras rowerem po Beskidzie Śląskim z trzema etapami :

Etap pierwszy , podjazd  Czantoria rowerem

Początek Trasy to dobra rozgrzewka ulicą Myśliwską którą lecimy cały czas w górę gdzie mamy trochę asfaltu. Kolejnie płytami jedziemy żółtym szlakiem aż do momentu kiedy szlak skręca w lewo ostro w teren , lecimy na Czantorię rowerem.

Dalej asfaltem i szutrem przez las do skrzyżowania na którym w prawo możemy jechać w stronę Goleszowa. W lewo drogą techniczną kręcimy na sam szczyt Małej Czantorii. Gdzieś w połowie przecinając żółty szlak pieszy . Na tej części widoki nie robią wrażenia ale za to już na górze praktycznie od szczytu Małej do pierwszego podjazdu na Wielką Czantorię mamy rewelacyjne widoki dlatego polecam tą trasę.

Podjazd pod Wielką Czantorię całkiem spoko ale nie można powiedzieć o samym szczycie. W sezonie cała masa ludzi głównie wciągniętych wyciągiem robiących zamieszanie. Dalej możemy zjechać czerwonym szlakiem w prawo w stroną Soszowa. Ale tego nie polecam jest tam dość ciężko, dużo luźnych kamieni co bardzo utrudnia zjazd . No chyba że ktoś lubi grube enduro , stromo , duże kamienie itd. Polecam za to zjechać czerwonym w lewo gdzie w dolnej części kręcimy w prawo na drogę techniczną  , którą leci wzdłuż szlaku czerwonego do którego dobijemy.  Na skrzyżowaniu z zielonym szlakiem na przełęczy Beskidek kierujemy się w lewo i lecimy w dół prze Wisłę Jawornik do centrum , ewentualnie można skorzystać z śladu gpx i zjechać bocznymi drogami które też są przyjemne .

Pod Wielką Czantorią, widok na Czeską stronę Beskidów

Etap Drugi , podjazd na Trzy kopce Wiślańskie

Po zjeździe i wypłaszczeniu w centrum Wisły nogi trochę odpoczęły więc możemy ponownie ruszać w górę . Tym razem praktycznie cały podjazd mamy asfaltem z ulicy Olimpijskiej w lewo skręcamy w 11 Listopada.  Przejeżdżamy przez Kamienny 791 mnpm. i meldujemy się na Trzech Kopcach Wiślańskich 810 mnpm gdzie warto odpocząć i zawiesić oko na widokach .

Z Trzech Kopców zawracamy w stronę zielonego szlaku którym zjeżdżamy do Brennej ewentualnie możemy się znów pokusić na zapis z mojego przejazdu gpx.

Żółty szlak poniżej kamiennego w drodze na Trzy Kopce Wiślańskie rowerem

Etap trzeci , podjazd na Błatnią i Klimczok

Jesteśmy już na dole w Leśnicy z której to musimy w lewo asfaltem dojechać do centrum Brennej.

Stąd zaczyna się kolejny niełatwy podjazd zielonym szlakiem rozpoczynający się asfaltem. Asfalt szybko zmienia się w teren ale nie martwcie się całość jest do podjechania . Pierwszy postój polecam na hali na Błatniej przy żółtym szlaku którym lecimy przez Stołów , Trzy Kopce na ostatni szczyt naszej wyprawy rowerowej – Klimczok . Odcinek z Błatniej do Klimczoka to ciężka jazda przeplatana pchaniem . Na Klimczomu mamy kolejne schronisko gdzie możemy odpocząć. Osobiście stronie od miejsc przepełnionych ludźmi i lecę już w dół czerwonym szlakiem   w kierunku przełęczy Karkoszczonki  to raczej ciężki odcinek gdzie pchanie i prowadzenie roweru  musimy wliczyć w wyprawę . Na przełęczy odbijamy żółtym szlakiem w lewo  z powrotem do Brennej. Lecimy dalej musimy się przebić asfaltem do początku naszej trasy w Ustroniu .

Podsumowując , bardzo ciężka trasa  za to widoki wrażenie. Z uwagi na dystans raczej do zaawansowanych podróżników 😉

Miejsca noclegowe niedaleko trasy :  Brenna , Wisła , Szczyrk , Ustroń

YouTube video

Wypożyczalnie rowerów w pobliżu :  Brenna , Wisła , Szczyrk, Ustroń

Szczegóły z trasy :

Pętla: Ustroń – Wisła – Brenna – Ustroń
Dystans: 70km
Czas jazdy bez przerw : 6;15h
Przewyższenie: 2200m
Szczyty: Mała Czantoria. Czantoria. Kamienny. Trzy Kopce Wiślańskie. Wielka Cisowa.  Błatnia. Stołów. Trzy Kopce oraz Klimczok.
Opis : Trochę pchania , sporo kamieni , widokowo miód ,  długi dystans.

Ślad  gpx   https://www.strava.com/routes/22611012

Miejsca noclegowe,  oczywiście  niedaleko trasy : Wisła – Ustroń

Wypożyczalnie rowerów, przede wszystkim w pobliżu :  Wisła – Ustroń

Grupa na FB : https://www.facebook.com/groups/BeskidyRowerem/

Dodatkowe zdjęcia z szlaków, przede wszystkim znajdziecie na facebooku.

Kilka zdjęć na  instagramie.