Wielka Czantoria od Czeskiej strony Nýdka

Wielka Czantoria od Czeskiej strony –  Nýdka

Czantoria od Czeskiej strony , góra między Ustroniem , Wisłą i Czeską mieściną Nýdek. Na Czantorię  mamy sporo opcji aby się dostać na szczyt. Dzisiejsza trasa bezpośrednio zaczyna się od Czeskiej strony ale spokojnie możemy dojechać do punktu startu np. od Ustronia robiąc dodatkowo kilka kilometrów.

Plik do pobrania z trasy  Czantoria od Czeskiej strony na końcu wpisu

Czeska strona Nýdek

Start z  ”centrum” Nýdka, gdzie oczywiście mamy parking, rondo , dworzec autobusowy. Na rondzie wbijamy na zielony szlak i ciśniemy klika set metrów asfaltem ,mijają znak drogi rowerowej 6086  skręcamy z zielonego szlaku w lewo przejeżdżamy przez mały mostek i lecimy ostro podjazdem  w górę. Po kilkudziesięciu metrach odbijamy leśną drogą w prawo i trzymając się głównej podjeżdżamy praktycznie większość trasy. W samej końcówce dobijamy do żółtego szlaku, którym skręcamy w prawo. Tam robi się kilkadziesiąt metrów bardziej stromo.

Pod Małą Czantorią widok na Beskid Śląski

Wielka Czantoria

Żółtym szlakiem przejeżdżamy koło czeskiej karczmy i lecimy w prawo na szczyt Czantorii . Zanim tam Wjedziemy mam bardzo fajny widok na Beskid Śląsko-Morawski i warto się nim nacieszyć bo wjeżdżając wyżej nie ma już nic ciekawego. Chyba że wieża widokowa na którą nie udało mi się jeszcze wejść . Bo albo jest zamknięta albo jest mega dużo ludzi.  Jeżeli jesteśmy już przy ludziach warto pamiętać że na Czantorię wciąga wyciąg i czasami mam wrażenie że na szczycie jest jakaś promocja w Lidlu ;).

Widok na Ustroń z Poniwca w drodze na Małą Czantorię

Zjazd rowerem z Wielkiej Czantorii

Płuca doszły do siebie więc możemy lecieć w dół. Opcji do zjazdu mamy kilka  tych głównych aż pięć. Dziś polecimy zielonym szlakiem przez Poniwiec na którym mamy rewelacyjną miejscówkę widokową . Z Poniwca na Małą Czantorię i na tym odcinku jest kolejny punkt widokowy. Na Małej Czantorii warto odbić w prawo gdzie jest też bardzo fajna miejscówka z której będziemy musieli się wrócić. Z Małej Czantorii zjeżdżamy zielonym szlakiem w dół.

Widok spod Czantorii na Równicę i w tle Klimczok

Widokowa i powrót do Nydka

Po zjeździe dobijamy do żółtego szlaku którym skręcamy w lewo ale zanim to zrobimy, znów warto skręcić w prawo na kolejną widokową miejscówkę, która jest oddalona o kilkadziesiąt metrów. Wracamy żółtym szlakiem aż do znaku granicy państw. Tam odbijamy na ścieżkę rowerową i asfaltem zjeżdżamy kilka kilometrów do miejsca startu.

Punkt widokowy pod Małą Czantorią

Podsumowując : Wielka Czantoria od Czeskiej strony –  Nýdka

Bardzo fajna trasa rowerowa , praktycznie całość można podjechać , bez pchania oczywiście sporo miejsc widokowych  .

Szczegóły z trasy :

Pętla:   Nydek – Wielka Czantoria – Mała Czantoria – Nydek

Dystans: 17km.

Czas bez przerw : 2.15h.

Przewyższenie: 700m.

Szczyty:  Wielka Czantoria , Mała Czantoria.

Ślad do pobrania z trasy Wielka Czantoria od Czeskiej strony –  Nýdka

Beskidy Rowerem Facebook Instagram Strava YouTube Trasy Rowerowe w Beskidzie Śląskim