Cieńków – Malinowska Skała – Skrzyczne

Beskidy Rowerem

Jedna z najlepszych tras

Beskidy Rowerem tym razem  startujemy spod wodospadu w Wiśle Czarne tam oczywiście kierujemy się żółtym szlakiem w górę . Początek bardzo ostro więc warto rozpocząć pchaniem roweru bo droga jeszcze daleka , oszczędzajmy siły. Po kilku kilometrach szutru przeplatanego asfaltem dojeżdżamy do pierwszego wypłaszczenia oraz jednego z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim.

Cieńków

Drzewo na Cieńkowie Beskidy Rowerem

Mamy tu dwie restauracje w których możemy zrobić przerwę i odsapnąć ale ja wolę je odwiedzić bezsprzecznie w drodze powrotnej bo to dopiero początek więc za bardzo nie ma co się rozsiadać. Idealną miejscówka  jest niedaleko  na wzniesieniu za ranczem. Miejsce z którego widać cały świat ponieważ oraz potrafi zrobić wrażenie . Kilkadziesiąt metrów dalej przy naszej drodze mamy bacówkę i przy odrobinie szczęścia może uda nam się kupić świeże wędzone owcze serki. Cały czas jedziemy dalej , oczywiście żółtym szlakiem mijając kilka widokowych miejscówek docieramy do drogi technicznej. W tym miejscu jest też stół i ławki pod zadaszeniem gdzie możemy zebrać siły na dalsze kolażowanie.

Wjeżdżamy rowerem w teren

W dalszym ciągu kierujemy się żółtym szlakiem w górę ale to już ostanie chwile drogi szutrowej która skręca w lewo i w prawo my natomiast  lecimy ostro w górę po kamcorach w stronę kolejnego skrzyżowania , tym razem żółtego szlaku z zielonym. Początek tego odcinka to raczej pchanie roweru i kilkaset metrów podjazdu do kolejnego widokowego punktu. Jesteśmy pod Gawlasem z super widokiem na Żywiec który będzie nam momentami towarzyszył aż do Skrzycznego.

Malinowska Skała

Na skrzyżowaniu szlaków ciśniemy  w lewo na kolejne z najpiękniejszych miejsce w Beskidzie Śląskim gdzie możemy dojechać rowerem. W Prawo moglibyśmy jechać na Baranią Górę gdzie też jest pięknie ale nie tym razem. Nasz zielony szlak to pchanie roweru na Zielony Kopiec , zjazd i znów trochę pchania na szczyt Malinowskiej. Jest to miejsce robiące wrażenie szczególnie przy wschodach lub zachodach słońca. Z Malinowskiej Skały raczej schodzimy niż zjeżdżamy ale króciutko z kilkanaście metrów.

Malinowska Skała widok na Żywiec i Skrzyczne

Ostatni podjazd na Skrzyczne

Ten odcinek w całości spokojnie podjeżdżamy rowerem bez większych problemów pierwsza w kolejności Kopa Skrzyczeńska 1180m n.p,m  dalej Małe Skrzyczne 1211m n.p.m. i  na konic najwyższy szczyt w Beskidzie Śląskim  czyli Skrzyczne 1257m n.p.m  całość z super widokami raz po lewej stornie aż po Beskid Śląsko Morawski raz po prawej aż po Beskid Żywiecki i Tatry . Na Szczycie Skrzycznego,  schronisko gdzie możemy się napić kawki i nabrać kolejnych sił na zjazd.

Małe Skrzyczne zjazd rowerem w kierunku Malinowskiej Skały

Powrót przez Malinowską i Cieńków

Wracamy Zielonym szlakiem na Malinowską Skałę tą samą drogą którą podjeżdżaliśmy . Na Skale oczywiście kolejny raz możemy nacieszyć się widokami i  dalej kręcimy w prawo czerwonym szlakiem w dół w kierunku Malinowa , dopiero na skrzyżowaniu szlaków gdzie  na przełęczy niebieski szlak biegnie w prawo a czerwony prosto ,  my jedziemy w dół lekko w lewo , dojeżdżamy do drogi technicznej i skręcamy w lewo znów ciesząc się mega widokami na Wisłę i resztę świata. Drogą pożarową dojeżdżamy do kolejnego skrzyżowania na którym już byliśmy reasumując jesteśmy w miejscu gdzie żółtym szlakiem lecieliśmy w ostry teren na Zielony Kopiec , teraz lecimy żółtym szlakiem z powrotem na Cieńków. Jeszcze raz możemy się nacieszyć jednym z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim tym tym razem obserwując z drugiej strony. Po raz drugi jesteśmy przy Ranczu na Cieńkowie gdzie piwo smakuje najlepiej .

Po  kolejnej porcji widoków przyszedł czas wjechać w las gdzie lecimy znajomym już żółtym szlakiem w kierunku punktu startowego na wodospad na Wiśle w Czarnym.

Beskidy Rowerem Podsumowanie :

Jedna z najlepszych widokowo tras rowerowych w Beskidzie Śląskim   prawie większość to jazda w siodle , dopiero powyżej 1000m przeplatanie pchaniem. Bardzo polecam tą trasę.

YouTube video

Miejsca noclegowe niedaleko trasy : Ustroń , Wisła

Wypożyczalnie rowerów w pobliżu :  Ustroń, Wisła

Szczegóły z trasy

Pętla: Wisła  , Beskidy Rowerem
Dystans: 35km  ( Pętla z ustronia 65km)
Czas jazdy bez przerw : 3;30h ( z Ustronia 6;30)
Przewyższenie: 1200m
Szczyty: Cieńków , Zielony Kopiec , Malinowska Skała , Kopa Skrzyczeńska , Małe Skrzyczne , Skrzyczne
Ślad gpx : https://www.strava.com/routes/22968997

Grupa na FB : https://www.facebook.com/groups/BeskidyRowerem/

Dodatkowe zdjęcia z szlaków znajdziecie tu na facebooku,  kilka zdjęć na  instagramie.

Sporo filmów na na youtube.  A Wszystkie zapisy i ślady gpx oczywiście na stravie.