Rowerem na Trzy Kopce

Rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie

Rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie możemy dojechać w kilka sposobów oczywiście jednym z nich jest pętla z Ustronia . Startujemy z centrum  i lecimy ścieżką rowerową wzdłuż brzegu Wisły później kilka kilometrów asfaltem do Dobki  aż do skrzyżowania z kierunkowskazem Wisła. W tym momencie mamy do wyboru lżejszą tresę i jechać daje ulicą Furmańską albo skręcić w prawo na Wisłę i podjechać bezsprzecznie jednym z najcięższych podjazdów w okolicy. Dziś nie  idziemy na łatwiznę i lecimy w Kierunku Wisły.

Bukowa

Najcięższy odcinek mamy już za nami , oczywiście na kolejnym skrzyżowaniu lecimy w lewo ulicą kamienną ,  dalej w górę ale już nie tak ostro jak przed chwilą.  Po kilkunastu minutach docieramy do pierwszej miejscówki z widokiem na Wielką czantorię , drugiej miejscówki z widokiem na Soszów , Stożęk oraz Kiczory . Dalej prosto szutrem przez las gdzie dojeżdżamy znów do asfaltu gdzie kręcimy w prawo żółtym szlakiem.

Żółty szlak poniżej kamiennego w drodze na Trzy Kopce Wiślańskie rowerem
Żółty szlak poniżej kamiennego w drodze na Trzy Kopce Wiślańskie rowerem.

Trzy kopce Wiślańskie

Jeszcze chwila płytami , oczywiście w górę a  za Kamiennym 791m n.p.m.   lekki zjazd trenem i podjazd na szczyt. Ostatni  wysoki punkt naszej wycieczki rowerowej na Trzy Kopce Wiślańskie. To kolejna miejscówka z cyklu najpiękniejsze miejsca w Beskidzie Śląskim.  Jest to jedne z moich ulubionych miejsc które wyróżnia kilka rzeczy . Przede wszystkim przepiękny widok na dolinę Ustronia i Brenny , pasmo Cisowa – Błatnia – Klimczok oraz rewelacyjne zachody słońca. Po drugie jest to jedna z krótszych pętli z Ustronia na której mamy możliwość wyboru kilku różnych  odcinków mniej lub bardziej trudnych technicznie oraz przede wszystkim mega zachód słońca . Na Trzech Kopcach możemy oczywiście odpocząć coś zjeść, napić się w Telesforówce która mieści się na szczycie.

Rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie widok za szczytu
Rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie widok ze szczytu.

Powrót do Ustronia

Po naładowaniu baterii lecimy  w dół drogą powrotną. Początek niebieskim szlakiem w stronę Brenny. Na pierwszym wypłaszczeniu mamy dwie opcje jedna to w lewo zjazd asfaltem do samej Bobki i zamknięcie pętli na ulicy Furmańskiej . Druga opcja parę metrów dalej na Zakrzosku w lewo czarnym szlakiem w teren. Bardzo fajny szlak z kamienistą i stromą końcówką. Identycznie jak opcja wcześniejsza pętlę domykamy na ulicy Furmańskiej gdzie skręcaliśmy w prawo przy znaku Wisła . Reszta drogi to powrót do Ustronia tą samą drogą którą jechaliśmy w przeciwnym kierunku.

Na czarnym szlaku , rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie zjazd do Ustronia
Na czarnym szlaku , rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie zjazd do Ustronia.

Alternatywne opcje oczywiście Rowerem na Trzy Kopce tu.

Podsumowując : rowerem na Trzy Kopce

Bardzo fajna trasa większość część asfaltowa. Kilka punktów widokowych w tym oczywiście z jednym z najpiękniejszych w Beskidzie Śląskim.

Szczegóły z trasy :

Pętla: Ustroń – Ustroń.

Dystans: 30km.

Czas bez przerw : 2.30h.

Przewyższenie: 550m.

Szczyty: Bukowa , Kamienny , Trzy Kopce Wiślańskie ,

Opis : Bardzo fajna trasa prawdopodobni jedna z łatwiejszych technicznie.

ślad gpx : https://www.strava.com/routes/23382027

Grupa na FB : https://www.facebook.com/groups/BeskidyRowerem/

Dodatkowe zdjęcia z szlaków znajdziecie tu na facebooku. Kilka zdjęć na  instagramie.

Sporo filmów na na youtube.  Wszystkie zapisy i ślady gpx oczywiście na stravie.

Trasy rowerowe w Beskidzie Śląskim.