Barania Góra rowerem

Barania Góra rowerem to jedna z moich ulubionych tras.  Ale zanim wybierzecie się w jej okolice, musicie wiedzieć że, wszystkie drogi które na nią prowadzą należą do najcięższych technicznie w okolicy, bez pchanie się nie obejdzie. Masyw znajduje się w Rezerwacie leśnym Barania Góra i warto zapoznać się z jego regulaminem. Pomimo tego polecam tam wyruszyć szczególnie w czasie wschodów i zachodów słońca.

Zielony szlak w drodze na Baranią Górę rowerem.

Salmopol

Startujemy z przełęczy salmopolskiej na której możemy spokojnie zaparkować samochód. Początek lecimy szutrem drogą pożarową , kierujemy się równolegle do czerwonego szlaku  który przebiega przez Malinów.  Po lekkim podjeździe zjeżdżamy w dół i odbijamy w lewo na skrzyżowanie szlaku czerwonego z niebieskim. Jedziemy dalej prosto przełęczą Malinowska, na rozwidleniu szlaków skręcamy lekko w lewo i lecimy czerwonym w górę na najpiękniejsze miejsce w Beskidzie Śląskim .

Malinowska Skała

Na górze możemy skręcić w prawi i podjechać kilka metrów na skałę, to pierwsze miejsce w którym warto chwilę odpocząć i nacieszyć oko, a jest czym. Szczególnie jak udało się nam dotrzeć na wschód słońca. Wracamy z powrotem w kierunku szczytu i lecimy w dół zielonym szlakiem. Bardzo fajny zjazd a za nim podjazd przeplatany wpychaniem na kolejną górę.

Malinowska Skała rowerem, wschód słońca w drodze na Baranią Górę rowerem.
Malinowska Skała rowerem, wschód słońca w drodze na Baranią Górę rowerem

Zielony Kopiec

1152m n.p.m to poziom na którym leży kolejny szczyt na naszej trasie, bez wątpienie jest to jeden z najlepszych widokowo szlaków w Beskidzie Śląskim, polecam chwilę odpocząć i i  złapać oddech w płuca. Przed nami kolejny zjazd po kamcorach, delikatny podjazd przeplatany wpychaniem pod Gowlast 1076m n.p.m. Chwila wypłaszczenie i atak na następny szczyt. To wszytko oczywiście przy asyście pięknych widoków.

Beskidy Rowerem , rowerowe przemyślenia , blog
Zielony Kopiec, oczywiście w drodze na Baranią Górę rowerem.

Magukra Wiślańska

Przed  ostatnia góra  na naszej trasie to Magurka Wiślańska 1140m n.p.m i kolejne rewelacyjne widoki.  Barania Góra już coraz bliżej ale żeby nie było za łatwo znów lecimy w dół po ostrych kamieniach. Chwilowe wypłaszczenie a po nim wpychanie,  zielonym szlakiem w górę. Widoki od tego miejsca są nie do opisania , a im wyżej tym lepiej. Ostatnie kilkanaście metrów podjazdu i jesteśmy.

Magurka Wiślańska, wschód słońca w drodze na Baranią Górę rowerem

Barania Góra

Za bardzo nie wiem co tu napisać ponieważ jest to kolejne miejsce na liście najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim.  Jedyny minus, choć nie wszystkim musi to przeszkadzać to ilość ludzi jaka się tu przewija. Ale jeżeli udało nam się ruszyć przed świtem z naszą wyprawą, to nie ma czego się obawiać. Większość ludzi jeszcze śpi. ;).  Chwila przerwy i czas wracać.

Barania Góra rowerem, jedno z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim
Barania Góra rowerem, bez wątpienia  jedno z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim

Powrót z Baraniej Góry

Drogę powrotną mamy w dwóch opcjach.  Jedna opcja to wracanie dokładnie tą samą trasą którą jechaliśmy na Baranią. Druga opcja to odbicie w lewo na Galwasie przed Zielonym Kopcem. Żółtym szlakiem zjeżdżamy do skrzyżowania z drogą pożarową na której kręcimy w prawo i szutrem lecimy prosto do przełęczy na Białym Krzyżu gdzie zaczynaliśmy naszą pętle.

Skrzyżowanie żółtego szlaki z drogą pożarową na Cieńkowie.

YouTube video

Podsumowując : Barania Góra rowerem

POBIERZ ŚLAD TRASY ZE STRAVY

Wypożyczalnia rowerów w pobliżu trasy rowerowej w Beskidzie Śląskim

Pobierz ślad trasy rowerowej w Beskidzie Śląskim.

dołącz do grupy facebook Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

instagram zdjęcia Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

youtube filmy z tras Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

Strava ślady tras Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej