Rowerem na Trzy Kopce przez Orłową

Rowerem na Trzy Kopce przez Orłową, pętla przez dwa szczyty i dwie doliny.  W Beskidzie Śląskim oczywiście jest co najmniej kilka miejsc które wyróżniają się bardzo pięknym widokiem. Jednym z takich miejsc są bez wątpienia Trzy Kopce wiślańskie.  Jako że trasa jest zapętlona nie ma różnicy czy to będziecie startować z Ustronia czy Brenny. Moja wyprawa natomiast zaczyna się w Ustroniu.

Zielonym Szlakiem z Ustronia

Start klasycznie ścieżką rowerową która biegnie wzdłuż brzegu Wisły. Na ścieżce zaczyna się też nasz zielony szlak. Ja wolę przez rzekę przejechać mostem, którym biegnie ulicą wczasowa, zaraz po jego przejechaniu trzeba odbić w prawo na polańską. Słabo oznaczony szlak skręca zaraz za szkołą w lewo i praktycznie od tego moment mamy dosyć spory podjazd. Jazda przeplata pchaniem doprowadzi na  skrzyżowanie szlaków nad przełączą Beskidek gdzie mamy lekkie wypłaszczenie i znów mocny podjazd na Orłową.

Zielony szlak na Orłową dosyć ciężki podjazd rowerem.

Orłowa

Pierwszy szczyt na który dojechaliśmy, Orłowa 813m n.p.m.   lekkie wypłaszczenie i odbicie w lewo żółtym szlakiem gdzie po łagodnym zjeździe mamy  momentami bardzo duże nachylenie. Kilka odcinków gdzie poza sezonem szlak jest pokryty w całości liśćmi, oraz sporo drobnych kamieni potrafi skutecznie nas spowolnić. Końcówka żółtego szlaku za to bardzo łagodna i przyjemna. Ostatnie metry i zjeżdżamy do Brennny w dolinę Leśnicy.

Niebieski szlak z Orłowej rowerem, widok na Beskidek i Równicę

Brenna i zielony szlak na Trzy Kopce Wiślańskie

Po zjechaniu żółtym szlakiem do głównej ulicy odbijamy w prawo. Kilkaset metrów asfaltem do zielonego szlaku którym skręcamy w prawo i zaczynamy podjazd w miejsce z listy najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim. Szlak zaczyna się płytami co w Beskidzie zwiastuj bardzo mocny podjazd, ale tym razem jest inaczej. Praktycznie cały szlak jest do podjechania. Bardzo niewiele punktów w których zejdziemy z roweru. Po jakiś dwóch kilometrach podjazdu dobijamy do polany z idealnym widokiem na pasmo od Baraniej Góry po Skrzyczne. Z polany zostało nam jeszcze jakieś 1,5km na ostatni szczyt naszej wyprawy rowerowej, ten odcinek jest trochę bardziej wymagający, ale bez spokojnie do podjechania.

Rowerem na Trzy Kopce przez Orłową, widok na Czantorię.
Rowerem na Trzy Kopce przez Orłową, z widokiem oczywiście na Czantorię.

Trzy Kopce Wiślańskie

Na szczycie poza super widokiem znajduje się też Telesforówka. Miejsce w którym możemy odpocząć napić się kawy , piwa lub coś zjeść. Jeżeli chodzi o widoki mamy dwa punkty. Pierwszy na pasmo od Baraniej Góry przez Malinowską Skałę aż do Skrzycznego . Drugie jedno z moich ulubionych na letnie zachody słońca z widokiem na dolinę Brenny, Ustronia oraz pasmo z  Cisowym , Błatnią i Klimczokiem.  Trzy Kopce Wiślańskie to miejsce w którym warto odpocząć i nacieszy oko.

najpiękniejsze miejsca w Beskidzie Śląskim rowerem Trzy Kopce Wiślańskie

Zjazd do Ustronia

Wszytko co dobre szybko się kończy więc pora wracać i zakończyć naszą pętlę. Możliwości oczywiście jest kilka. Tym razem polecimy przez Bukową w dolinę Dobki. Na rozwidleniu szlaków niebieskiego z zielonym, kręcimy w lewo i lecimy chwilę w dół, na wypłaszczeniu skręcamy w prawo i dojeżdżamy w kolejne miejsce widokowe na naszej trasie. Tym razem możemy podziwiać po naszej lewej stronie Czantorię , Soszów i Stożek. Po naszej prawej pasmo Równicy oraz Orłowej prze którą dziś jechaliśmy.  Cały czas lecimy płytami w dół, szutrową końcówką dojeżdżamy na skrzyżowanie na Bukowej. Skręcamy w prawo i lecimy ostro w dół asfaltem. Kilka kilometrów dalej w dolinie Dobki skręcamy w lewo i kończy naszą pętlę dojeżdżają do centrum Ustronia.

YouTube video

Podsumowując : Rowerem na Trzy Kopce przez Orłową

Fajna trasa, trochę ciężki odcinek do podjazdu od Ustronia . Kilka punktów widokowych w tym oczywiście z jednym z najpiękniejszych w Beskidzie Śląskim.

Szczegóły z trasy :

Pętla: Ustroń – Brenna

Dystans: 40km.

Czas bez przerw : 3.30h.

Przewyższenie: 1000m.

Szczyty: Orłowa, Trzy Kopce Wiślańskie ,

POBIERZ ŚLAD TRASY ZE STRAVY

Wypożyczalnia rowerów w pobliżu trasy rowerowej w Beskidzie Śląskim

Pobierz ślad trasy rowerowej w Beskidzie Śląskim.

dołącz do grupy facebook Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

instagram zdjęcia Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

youtube filmy z tras Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej

Strava ślady tras Beskidy Rowerem największy portal górskiej turystyki rowerowej