Równica Trzy Kopce Cieńków

Równica Trzy Kopce Cieńków, czyli kolejna górska trasa rowerowa w Beskidzie Śląskim. Dwa dosyć ciężkie podjazdy, oraz oczywiście kilka miejscówek widokowych w mocno zróżnicowanym terenem. Blisko trzydzieści kilometrów górami plus kilka dojazdowych, łącznie blisko 40km, 1200 przewyższenia oraz 4 godziny jazdy nie licząc przerw.  A wszystko to zaczyna się od w centrum Ustronia i podjazdu na Równicę.

Równica podjazd asfaltem

Centrum ustronia jest stosunkowo niewielkie więc nie powinno być problemy z parkingiem. Ul. Wczasową, Turystyczną lub Skalica, lecimy w górę tu nie ma opcji żeby pobłądzić. Pamiętamy, że zawsze kręcimy w górę. Droga pod szczyt zajmuję około 45 minut turystycznego tempa.  Pierwszy odpoczynek proponuję w okolicach Dworu Skibówki a konkretnie za nim znajduje się mała polanka, jedno z moich ulubionych miejsc. Na szczyt zostało nam jeszcze kilka minut wpychania tam odbijamy w prawo kierując się w stronę niebieskiego szlaku.

Równica widok z tarasu dworu skibówki z widokiem na Czantorię

Beskidek Orłowa Świniorka

Delikatny zjazd, trochę wypłaszczenia i docieramy do rozwidlenia zielonego szlaku który odbija w lewo do Brennej. My jedziemy dalej niebieskim, przed nami zjazd oraz trochę kamieni. Docieramy do przełęczy Beskidek z widokiem na Czantorię. Dalej trochę wpychania na Orłową i znów delikatne wypłaszczenie. Miejscami można się spodziewać dosyć sporo kamieni szczególnie na zjazdach w kierunku Zakrzoska,
Równica Trzy Kopce Cieńków rowerem

Trzy Kopce Wiślańskie

Z Zakrzoska mamy dosyć mocny podjazd na jeden z docelowych punktów naszej górskiej trasy rowerowej. Trzy Kopce Wiślańskie to miejsce w którym warto zaplanować odpoczynek, nie tylko za względu że jest tu punkt gastronomiczny, ale przede wszystkim jest na czym zawiesić oko.  Z Trzech kopców lecimy  żółtym szlakiem, lekkie wypłaszczenie i delikatny podjazd do rozwidlenia szlaków pod Smerkowcem. Tu odbijamy zielonym szlakiem w prawo na kolejną rewelacyjną miejscówkę. Trochę pchania i jesteśmy na Czuplu 882m n.p.m.

Czupel szczyt na trasie rowerowej Równica Trzy Kopce Cieńków

Cieńków

Kilka set metrów, mocno technicznego zjazdu z Czupla, dobicie do zielonego szlaku którym lecimy do skrzyżowania kamienistych dróg na którym odbijamy w lewo i zjeżdżamy do Wisły Malinki. Asfaltem dojeżdżamy po drewniany przystanek autobusowy, przed którym skręcamy w prawo i zaczynamy ostry podjazd na jedno z listy najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim.Warto się pomęczy, oczywiście na górze jak i po drodze piękne widoki, oraz możliwość doładowania energii w punktach gastronomicznych.

Podjazd na Cieńków trasa rowerowa Równica Trzy Kopce Cieńków
Podjazd na Cieńków, oczywiście  trasa rowerowa Równica Trzy Kopce Cieńków

Powrót do Ustronia przez Wisłę

Z Cieńkowa jedziemy żółtym szlakiem w kierunku Wisły,  oczywiście pierwsze kilometry leśnym szutrem. kolejne to ścieżki rowerowe w wzdłuż rzeki Wisły aż do samego centrum Ustronia skąd rozpoczynała się nasza  trasa rowerowa po Beskidzie Śląskim.

Podsumowanie górskiej Trasy rowerowej  na Równicę i Trzy Kopce Wiślańskie

Pętla: Ustroń , Wisła

Dystans: 40km

Czas jazdy bez przerw : 4:00h

Przewyższenie: 1200m

Szczyty: Równica, Orłowa, Trzy Kopce Wiślańskie

Ślad gpx z górskiej Trasy rowerowej przez Równicę oraz Trzy Kopce Wiślańskie na Cieńków   : pobierz

Beskidy Rowerem Facebook Instagram Strava YouTube Trasy Rowerowe w Beskidzie Śląskim