Rowerem na Trzy Kopce U6

Rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie

Rowerem na Trzy Kopce Wiślańskie możemy dojechać w kilka sposobów, oczywiście jednym z nich jest pętla z Ustronia. Pierwsza połowa trasy przebiega po mocno utwardzonej drodze, druga część to bez wątpienia typowy górski szlak.

Start Ustroń

Parking znajdziemy w centrum. Ruszamy ścieżką rowerową wzdłuż brzegu Wisły, później kilka kilometrów asfaltem do Dobki, do skrzyżowania z kierunkowskazem Wisła. W tym momencie skręcamy w prawo na Wisłę i zaczynamy podjeżdżać, bezsprzecznie jednym z najcięższych podjazdów w okolicy.

Jeden z punktów widokowych na trasie rowerowej z Ustronia na Trzy Kopce

Bukowa

Najcięższy odcinek mamy już za nami. Na przełęczy skręcamy w lewo i już nie tak ostro, ale oczywiście wciąż w górę. Po kilkunastu minutach docieramy do pierwszej miejscówki z widokiem na Wielką czantorię, oraz drugiej miejscówki z widokiem na Soszów i Stożek. Dalej prosto szutrem przez las gdzie dojeżdżamy do asfaltu, tam skręcamy znów w lewo i żółtym szlakiem dalej w górę. Polecam też zjechać kilkanaście metrów w prawo w dół, jest tam bardzo fajna widokowa miejscówka.

Podjazd na Trzy Kopce Wiślańskie rowerem przez Bukową

Trzy kopce Wiślańskie

Chwila podjazdu płytami, lekki zjazd trenem i ostatni podjazd na szczyt. Tym sposobem docieramy do celu naszej wycieczki rowerowej-Trzy Kopce Wiślańskie. To kolejna miejscówka z cyklu najpiękniejsze miejsca w Beskidzie Śląskim.  Jest to jedne z moich ulubionych miejsc które wyróżnia kilka rzeczy. Przede wszystkim przepiękny widok na dolinę Ustronia i Brennej, pasmo Cisowa-Błatnia-Klimczok oraz rewelacyjne zachody słońca. Po drugie jest to jedna z krótszych pętli z Ustronia na której mamy możliwość wyboru kilku różnych odcinków mniej lub bardziej trudnych technicznie. Są one opisane w pozostałych naszych trasach rowerowych Ustroń MTB.

Ostatnie metry podjazdu na trasie rowerowej z Ustronia na Trzy Kopce Wiślańskie
Ostatnie metry podjazdu, oczywiście na trasie rowerowej z Ustronia na Trzy Kopce Wiślańskie

Powrót do Ustronia

Po naładowaniu baterii rozpoczynamy zjeżdżanie. Początek niebieskim szlakiem w stronę Brennej. Na wypłaszczeniu odbijamy w lewo czarnym szlakiem w las. Mamy tam bardzo fajny odcinek z kamienistą i stromą końcówką. Zjeżdżamy do doliny Dobki i asfaltem domykamy naszą pętlę rowerową w centrum Ustronia.

Zachodzące słońce na Trzech Kopcach Wiślańskich

Podsumowując trasę rowerem na Trzy Kopce

Bardzo fajna trasa większość część asfaltowa. Kilka punktów widokowych w tym oczywiście z jednym z najpiękniejszych w Beskidzie Śląskim.

Szczegóły z trasy :

Pętla: Ustroń

Dystans: 20km.

Czas bez przerw : 1.40h.

Przewyższenie: 500m.

Szczyty: Kamienny, Trzy Kopce Wiślańskie.