Na Czantorie Rowerem przez Soszów i Cieślar

Na Czantorie rowerem

Na Czantorie rowerem możemy wjechać  na kilka sposobów. Dziś klasyczna pętla z Ustronia przez Soszów i Górę Cieślar . Zaczynamy w okolicach centrum. Kierujemy się na żółty szlak  gdzie ulicą Myśliwską robimy pierwszy podjazd , trochę asfaltu, parę płyt które potwierdzą że oczywiście jesteśmy w górach. W miejscu ostrego zakrętu żółtego szlaku w lewo w teren , jedziemy  prosto , trochę dalej ale łagodniej i nie ma tyle pchania. Cały podjazd żółtym szlakiem jest dosyć ostry. Nasza  droga prowadzi przez las , tak dojeżdżamy do kolejnego skrzyżowania , w prawo mamy oznaczoną drogę na Goleszów , prosto dojechalibyśmy na ulicę widokową a my oczywiście skręcamy ostro w lewo drogą po wycince którą ciśniemy w górę. Po kilkunastu minutach przecinamy żółty szlaki i dalej wspinamy się w górę od pierwszej miejscówki pod Małą Czantorią.

W drodze na Czantorię rowerem , widok na Równicę
W drodze na małą Czantorię , widok na Równicę

Mała Czantoria rowerem

Po około 45 minutach podjazdu jesteśmy na pierwszym mega widokowym miejscu niedaleko szczytu Małej Czantorii z którego możemy podziwiać z jednej strony Wielką Czantorię z drugiej strony Księstwo Cieszyńskie 😉 . Kolejna  super miejscówka jest poniżej Małej Czantorii , między Poniwcem . Jest to miejsce w którym obowiązkowo robię pauzę ze względu na super widoki przede wszystkim na Czantorię , Trzy Kopce Wiślańskie , Skrzyczne  i Klimczok . Dalej lekki zjazd na Poniwiec gdzie na podjeździe też watro obrócić się za siebie .  Dalej pchanie przeplatanie z jazdą na najwyższy punkt naszej wyprawy rowerowej.

Mała Czantoria , widok na Czantorię , Skrzyczne ,
Mała Czantoria , widok na Czantorię , Skrzyczne

Na Wielką Czantorie rowerem

Sama opcja na Czantorie rowerem  jest słaba , na szczycie nie ma nic ciekawego poza wieżą widokową , niestety pomimo że na Czantorii byłem sporo razy , nigdy nie udało mi się tam wejść. Albo jest tam mnóstwo ludzi za którymi w górach nie przepadam albo wieża jest zamknięta . W okresie kiedy działa wyciąg mam wrażenie że na szczycie jest Lidl a w nim promocja karpia. Dlatego najlepiej ruszać wcześnie rano lub wieczorem bo wtedy robi się luźniej.

Przed samym szczytem mamy dwa miejsca w których możemy coś zjeść. Ze szczytu Czantorii możemy jechać w prawo klasycznie czerwonym szlakiem w dół kierując się na Soszów. Ja wolę zjechać w stronę wyciągu czerwonym szlakiem w lewo i przy końcu skręcić w prawo na drogę techniczną , tym sposobem pomijając dosyć ciężki zjazd. Ostatecznie wracając na czerwony szlak w okolicach przełęczy Beskidek. Jak ktoś ma słabą orientacje w terenie lepiej jednak pomęczyć się na czerwonym lub skorzystać ze śladu.

Na przełęczy mamy lekkie wypłaszczenie i dalsze wspinanie się w górę. Pod szczytem  Soszowa mamy restaurację oraz schronisko gdzie możemy nabrać sił na najcięższy pojazd na tej tasie. W poprzednim odcinku z Czantorii do schroniska na Soszowie podjazd jest raczej łagodny i bez problemów do podjechania za to od schroniska na szczyt mamy kilkadziesiąt metrów rzeźni.

Pod Wielką Czantorią, widok na Czeską stronę Beskidów

Soszów , Góra Cieślar

Szczyt Soszowa to fajny punkt widokowy gdzie warto odpocząć po mocnym podjeździe. Stamtąd lecimy dalej czerwonym szlakiem w stronę ostatniej góry na naszej drodze.  Odcinek z Soszowa na Górę Cieślar to wypłaszczenie z lekkim podjazdem do najlepszego miejsca widokowego na naszej trasie. Góra Cieślar to jedno z najlepszych miejsc widokowych w Beskidzie Śląskim. Idealne miejsce na koleją przerwę z widokiem na większą część Beskidu Śląskiego. Dalej  mamy już tylko z górki. Pierwszy krótki zjazd na przełęcz pod Małym  Stożkiem gdzie skręcamy w lewo i lecimy żółtym szlakiem którym można zjechać do doliny Wisły. Dziś nie skręcamy jedziemy dalej prosto wjeżdżając na niebieski szlak. Lekkie wypłaszczenie i bardzo przyjemny odcinek . Na niebieskim szlaku mamy Krzakoską Skałę z fajnym widokiem na Wisłę. Końcówka w terenie to zjazd po sporej ilości kamieni. Reszta naszej drogi to asfalt w kierunku centrum Wisły i dalej szutrem ścieżką rowerową wzdłuż brzegu Wisły.

Góra Cieślar, widok na Baranią Górę, Skrzyczne, Klimczok

Na Czantorie rowerem podsumowanie

Fajna trasa widokowa z umiarkowanym stopniem trudności , przemieszana asfaltem , szutrem i kamieniami.

YouTube video

Szczyty: Mała Czantoria , Wielka Czantoria , Soszów , Cieślar , Kobyla

Ślad gpx : https://www.strava.com/routes/22028139

Grupa na FB : https://www.facebook.com/groups/BeskidyRowerem/

Dodatkowe zdjęcia z szlaków znajdziecie tu na facebooku,  kilka zdjęć na  instagramie.

Sporo filmów na na youtube.  A Wszystkie zapisy i ślady gpx oczywiście na stravie.