Rowerem na Skrzyczne 1257 m n.p.m.

Skrzyczne rowerem

Mogło by się wydawać że jako najwyższy szczyt w Beskidzie Śląskim prowadząca droga na niego będzie najcięższa. Nic bardziej mylnego o ile dobrze wybierzemy . Na Szczyt możemy dojechać co najmniej kilkoma drogami technicznymi oraz szlakami. Tym razem skupmy się na jednej z najłatwiejszych tras rowerowych,  jaką możemy wjechać na rowerem na Skrzyczne. Oczywiście jak to bywa w górach bez pchania roweru się nie obejdzie.

skrzyczne rowerem z przełęczy salmopolskiej
Skrzyczne rowerem z przełęczy salmopolskiej

Start z Salmopolu

Zaczynamy z przełęczy salmopolskiej między Wisłą a Szczyrkiem zwaną też Białym Krzyżem, jest tam dość spory parking gdzie można zostawić samochód. Ruszamy drogą pożarową mniej więcej równolegle do czerwonego szlaku który prowadzi przez Malinów. Na pożarowej mamy sporo fajnych widoków na dolinę Wisły po prawej, ale z lewej strony musimy pilnować wjazdu gdzie dobijamy do głównych szlaków na przełęczy pod Malinowem. Po odbiciu mamy trochę pchania, aż do skrzyżowania szlaków – czerwonego i niebieskiego, na którym jedziemy dalej w górę czerwonym. Jazda przeplatania pchaniem prowadzi nas w jedno z najpiękniejszych miejsc w Beskidzie Śląskim czyli na Malinowską Skałę.

Malinowska Skała o wschodzie słońca

Chwila na Malinowskiej Skale z widokiem na Skrzyczne

To dobre miejsce aby chwilę odpocząć , nacieszyć oko widokami rozciągającymi się od Beskidu Śląsko Morawskiego po Pilsko, Babią Górę i oczywiście na nasz rowerowy cel Skrzyczne. Z Malinowskiej jedziemy zielonym szlakiem najpierw czeka nas krótki ale ciężki technicznie odcinek w dół po którym już jedziemy tylko w górę. Przy rewelacyjnych widokach najpierw wjeżdżamy na Kopę Skrzyczeńską , Małe Skrzyczne a docelowo na Skrzyczne które kończy nasze podjazdy w tym wypadzie rowerowym. Na szczycie mamy schronisko oraz kilka punktów widokowych, na których warto odpocząć.

Malinowska Skała przystanek na trasie rowerowej

Zjazd z Skrzycznego

Jak dla mnie w tym miejscu zaczyna się najlepsza zabawa, ponieważ zjeżdżamy szlakiem z listy tych najpiękniejszych w Beskidzie Śląskim. Wracamy tą samą drogą którą wdrapywaliśmy się na Skrzyczne. Zielonym szlakiem w dół, przy rewelacyjnych widokach na Beskid. Na Malinowskiej Skale skręcamy w prawo czerwonym szlakiem i dalej w dół aż do skrzyżowania szlaków pod Malinowem, gdzie kierujemy się na drogę techniczną, a tą dojeżdżamy do końca naszej wyprawy rowerowej, czyli na Salmopol .

Zjazd zielonym szlakiem w kierunku Malinowskiej Skały. Skrzyczne rowerem
Zjazd zimą zielonym szlakiem w kierunku Malinowskiej Skały oczywiście  Skrzyczne rowerem

Podsumowanie

Bardzo fajna trasa jedna z moich ulubionych . Jeżeli ktoś szuka trasy rowerowej na początek swojej przygody w Beskidach MTB to myślę, że ta jest warta polecenia. Uwielbiam jeździć tą trasą szczególnie przy wschodach i zachodach słońca .

YouTube video

Szczegóły z trasy :

Pętla: Szczyrk – Wisła
Dystans: 17km
Czas jazdy bez przerw : 1;40h
Przewyższenie: 550m
Szczyty: Malinowska Skała , Kopa Skrzyczeńska , Małe Skrzyczne , Skrzyczne

Ślad gpx. z górskiej trasy Skrzyczne rowerem:

Polecam taż trasę na rowerową: Skrzyczne od Lipowej z Doliny Zimnika

Beskidy Rowerem Facebook Instagram Strava YouTube Trasy Rowerowe w Beskidzie Śląskim